Accrimed gebruikersoverleg

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Discussie forum voor en door gebruikers van Corilus Accrimed


    Aangepaste query voor griepvaccinatie

    avatar
    Stefaan Viaene


    Aantal berichten : 62
    Registratiedatum : 07-07-11

    Aangepaste query voor griepvaccinatie Empty Aangepaste query voor griepvaccinatie

    Bericht  Stefaan Viaene wo sep 14, 2011 6:35 pm

    Geachte gebruikers,

    Gezien we nog steeds moeten wachten op de nieuwe versie van Accrimed, wil ik in het licht van de komende griepvaccinatie campagne toch reeds een nieuwe query opsturen.
    De bestaande query in Accrimed vertrok van alle patiënten boven de 65 jaar. Gezien terugbetaling voorzien is vanaf 50 jaar, is de nieuwe query aangepast en die selecteert uw populatie met GMD en boven de 50 jaar.
    Verder werden ook een aantal risicopatiënten bewaakt, en toegevoegd aan de populatie die diende gevaccineerd te worden. Vb. COPD, cardiale patiënten, ritmestoornissen en hartklepaandoeningen, diabetes, en een aantal immuniteitsstoornissen.
    De specifieke medidoccodes die hiervoor gebruikt werden, zijn nu verder uitgebreid, zodat voor wie gecodeerd noteert, meer correcte selecties zullen gemaakt worden in de risicopopulatie. Ook chronische nierinsufficiëntie en leverinsufficiëntie zijn nu toegevoegd aan de query.
    Deze query levert een lijst van patiënten op, die u kunt gebruiken om hen evt. uit te nodigen.
    Enige wat ik niet heb kunnen realiseren, is ook de reden waarom patiënt in de selectie zit te tonen. Indien u twijfelt, moet u dit nog zelf gaan opzoeken t.h.v. dossier zelf. Maar ik denk dat de lijst van uit te nodigen patiënten vrij correct is. Ik stel hierbij echter ook vast dat op het zelfde jaar door Domus wel tegenstrijdige adviezen gegeven worden betreffende de populatie die dient gevaccineerd te worden. Vb. in de gezondheidsgids staat dan “astma” uitgesloten is, terwijl in de aanbevelingen staat dat “ernstig astma of astma met onderhoudsmedicatie” wel tot de risico populatie behoort. Het spreekt vanzelf dat dit een heel moeilijke boodschap is naar software firma’s. Er bestaat ook géén code die de ernst van astma aanduid, en wie bepaalt dan ook die graad van astma?
    Zo zijn er nog wel enkele voorbeelden.
    Hier vind u een link om deze query op te halen. klik hier

    Hoe u deze query moet installeren in de rapportgenerator, kunt u nalezen in deze tekst. Klik hier

    Indien u het filmpje van Patrick Vandewalle wil bekijken omtrent invoeren van een rapport, dan klikt u op de volgende link. Klik hier.

    Hopende u hiermee van dienst geweest te zijn,

    Dr. Stefaan Viaene

      Het is nu di mei 14, 2024 9:15 am