Accrimed gebruikersoverleg

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Discussie forum voor en door gebruikers van Corilus Accrimed


    verder planning van ontwikkeling van Accrimed

    patrick vandewalle
    patrick vandewalle


    Aantal berichten : 120
    Registratiedatum : 24-06-11
    Leeftijd : 65
    Woonplaats : Staden

    verder planning van ontwikkeling van Accrimed Empty verder planning van ontwikkeling van Accrimed

    Bericht  patrick vandewalle wo maa 04, 2015 9:26 pm

    Besten,

    hieronder het antwoord van Simon Smeets op de vraag naar verdere ontwikkeling van Accrimed.
    Ondertussen profileert Careconnect zich ook zeer sterk , en roadshows zijn voorzien in Roeselare en Kortrijk
    de mogelijkheden bekijken is zeker niet slecht, maar de vraag blijft voorlopig nog of alle data van bvb grote
    groepspraktijken, veilig en integraal in Careconnect kunnen ondergebracht worden, en of alle faciliteiten voorhanden blijven
    Aangezien Accrimed zoals hieronder toch een duidelijke visie heeft, is voorzichtigheid geboden denk ik vooraleer over te schakelen
    naar Careconnect
    Accrimed heeft al 25 jaar dienst bewezen, en Careconnect is nog nieuw, maar een naar mekaar toegroeien van de pakketten van Corilus,
    kan alleen maar toegejuicht worden denk ik, zoals reeds bewezen is met de gemeenschappelijke meddbase, maar ik zou zeggen stap per stap


    Dag Dr Vandewalle,



    Vooreerst, bedankt voor de input. Zowel wat betreft wensen voor verdere groei als uw indruk van hetgeen verwezenlijkt is.

    In de eerst komende release, die nu in piloot draait, zal een deel van uw verwachtingen worden ingelost.

    Met name de integratie van het e-GMD zal mogelijk zijn - op een zeer gebruiksvriendelijke wijze.

    Daarnaast is er natuurlijk ook de ondersteuning voor de eHealth therapeutische relatie en geïnformeerde toestemming.

    Deze beide functionaliteiten zijn vereist om SumEHRs te uploaden naar Vitalink.


    Vitalink integratie (enkel SumEHR) mag u verwachten tegen het begin van de zomer.

    Vaccinet is nu zelf in een stadium van verandering:

    een deel van de functionaliteit zit nog steeds in de “oude” website. Waarvoor we geen automatische login kunnen verzorgen
    de vaccinatiekaart van de patiënt zit nu in Vitalink.
    Vanuit de sector proberen we met de Vlaamse overheid mee te werken maar we leggen de lat wel op een eenduidige werkwijze - zonder dat je als gebruiker meerdere keren moet inloggen.

    Voor vaccinnet in Accrimed kan ik op dit ogenblik nog niet met vertrouwen een datum communiceren.


    Groeten,


    Simon Smeets
    R&D Manager
    CORILUS
    Knokkeweg 23 1A
    9880 AALTER – Belgium
    Tel : +32 (0)9 325 93 93
    Fax : +32 (0)9 325 93 95
    E-mail : simon.smeets@corilus.be
    Web: www.corilus.be



    Van: Patrick Vandewalle
    Verzonden: ‎dinsdag‎ ‎3‎ ‎maart‎ ‎2015 ‎8‎:‎42
    Aan: Simon Smeets



    Geachte,



    Ik zou liever nog wachten om een vergelijking te maken tussen Accrimed en CareConnect tot volgende randvoorwaarden in Accrimed vervuld zijn

    1. de export van sumehrs en medicatiefiche naar Vitalink moet mogelijk zijn en goed verlopen, gebruikers moeten immers de incentives kunnen claimen die vasthangen aan het opladen van ten minste 100 sumehrs

    2. Het electronisch vernieuwen van EMD moet mogelijk zijn vanuit Accrimed via Mycarenet

    3. de connectie met vaccinnet moet volledig automatisch kunnen lopen, dwz vaccinaties invullen in Accrimed wil zeggen ook meteen ingevuld in vaccinnet en omgekeerd moeten ingevulde vaccinaties in vaccinnet gesynchroniseerd kunnen worden met Accrimed



    Ik hou eraan het team van Accrimed toch te danken voor wat er al bereikt is,

    bij het opstarten van Accrimed hadden we nooit durven dromen dat we online via Cozo, onze EMD-patiënt verder zouden kunnen volgen in het ziekenhuis en zelfs CT’s en NMR’s nakijken,

    ook de verzekerbaarheid nagaan via mycarenet is een krachtige tool, net zoals de communicatie naar anderen toe via HECTOR en MEDIMAIL,

    bij twijfel over diagnoses kunnen online EBM-richtlijnen vlug worden nagelezen, of nog vlugger als het nodig is in onze eigen diagnose en therapieschema’s

    hoofdstuk 4 is een zeer krachtige tool, wanneer we horen dat de ziekenfondsen zelf nog attesten moeten inscannen om ze dan te kunnen opsturen


    Toch, het opladen van sumehrs naar vitalink, electronisch vernieuwen van EMD en connectie met vaccinnet zijn 3 prioriteiten denk ik, en dat dit vanuit bestaande databases wel niet zo makkelijk is, daarvoor heb ik alle begrip voor, maar toch na hetgene wat bereikt is, zijn bovenstaande 3 items nog zeer belangrijk

    Eens dit gerealiseerd, kan een constructieve vergelijking tussen Accrimed en Careconnect gebeuren denk ik


    mvg,

    patrick vandewalle


    patrick vandewalle
    patrick vandewalle


    Aantal berichten : 120
    Registratiedatum : 24-06-11
    Leeftijd : 65
    Woonplaats : Staden

    verder planning van ontwikkeling van Accrimed Empty Re: verder planning van ontwikkeling van Accrimed

    Bericht  patrick vandewalle di maa 17, 2015 9:54 pm

    Beste,

    nog eens hieronder de huidige mogelijkheden van Accrimed 7.1 in een filmpje

    https://www.youtube.com/watch?v=NWAhszZjsSU&feature=youtu.be

    mvg,
    patrick vandewalle
    patrick vandewalle
    patrick vandewalle


    Aantal berichten : 120
    Registratiedatum : 24-06-11
    Leeftijd : 65
    Woonplaats : Staden

    verder planning van ontwikkeling van Accrimed Empty gmd-status van patiënt opvragen via mycarenet portaal

    Bericht  patrick vandewalle wo maa 18, 2015 8:42 pm

    Beste,

    In afwachting dat de tool beschikbaar wordt in Accrimed, kan je de gmd status van een patiënt raadplegen via het portaal van mycarenet

    http://prod.mycarenet.be/portal/home.seam

    je klikt op "globaal medisch dossier", dan op "raadplegen",
    dan moet je je EID insteken, pincode en je aanmelden als dokter,
    dan krijg je een scherm, waar het rijksregisternummer van de patiënt kan invullen
    en kan je real-time zijn gmd-status opvragen,

    zie onderstaande pdf

    http://dl.dropboxusercontent.com/u/83341571/opvragen%20gmd-status%20pati%C3%ABnt%20via%20mycarenet.pdf

    mvg,
    patrick vandewalle

    Gesponsorde inhoud


    verder planning van ontwikkeling van Accrimed Empty Re: verder planning van ontwikkeling van Accrimed

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 13, 2024 6:14 pm